Meivakantie 30 april - 7 mei 2011

zaterdag 30 april 2011

In deze meivakantie willen we naar de grensstreek van Nederland en Duitsland. Vandaag vertrokken we richting Nijmegen en staan op een SVR camping in de buurt van Groesbeek. We staan op 30 meter van Duits grondgebied. Nadat we ons hebben geÔnstalleerd en koffie hebben gedronken gaan we fietsend op zoek naar koninginnedagfeesten.Eerst in Groesbeek en later in Nijmegen. Onderweg lunchen we op een bankje in de natuur. Het is vooral in Nijmegen gezellig en druk. Er zijn muziekoptredens en in het Goffertpark is een rommelmarkt. In de loop van de middag fietsen we via de 7 heuvelenroute terug naar Groesbeek. Op een terrasje in de zon drinken we een welverdiend drankje. Tegen 6 uur zijn we terug op de camping. Na het eten afwassen, koffie , lezen en de website bijwerken. Het was een heerlijk en zonnig begin van een vakantieweekje.

Camping Bij de Bruuk, Hogewaldseweg 6, Groesbeek - 2 personen / elec. 14 Euro p/n
Website : http://www.bijdebruuk-natuurcamping.blogspot.com

zondag 1 mei 2011

Vanochtend opgestaan en na het douchen heerlijk in de ochtendzon ontbeten. We hebben nog rustig gelezen en koffie gedronken alvorens te vertrekken naar de Millingerwaard. Hier hebben we zo'n 10 kilometer gewandeld door de uiterwaarden van de Rijn. Een mooi gebied waar vogels en bloemen voilop aanwezig zijn. Halverwege de route is een theehuis. Wij hebben zelf brood bij ons dat wij op een strekdam in de Rijn opeten. Als we de uiterwaarden verlaten lopen we over een bloemrijke dijk terug naar de camper. De camperplaats in Millingen aan de Rijn is niet dat wat we zoeken. Tenslotte komen we op een camperplaats in Kranenburg (D) terecht. Hier genieten we nog een tijdje van de zon. We eten nasi en sla. Na de afwas wordt het vlot kouder en nu zitten we in de camper te lezen en Bob werkt de website bij. Morgen willen we richting Afferden waar Max en Annemieke deze week kamperen.

Camperplaats Kranenburg, Duitsland. Grasveld bij sportpark. Overnachting 4 Euro
Inname water en electriciteit mogelijk. Vuilwater lozen bij de brandweer.

maandag 2 mei 2011

Opnieuw schijnt de zon bij het opstaan. Bob gaat eerst hardlopen. Rita geniet in bed van een boek. We ontbijten buiten en gebruiken de camper als windscherm tegen de nog steeds aanwezige wind. Later lopen we Kranenburg in en drinken koffie bij een bakker. De taartjes lijken heerlijk maar we weerstaan de verleiding er een te nemen. De historische kern van Kranenburg is beperkt. Vlak voor de middag zijn we op weg richting Afferden. We vinden Max en Annemieke niet omdat ze in de Meinstreek zijn en de camping is helaas vol. We rijden naar een landgoedcamping bij Geijsteren en vinden hier een plekje. Op de fiets naar Venray voor een boodschap en een lekker drankje op een terras. Het is leuk door dit mooie deel van Nederland en Duitsland te trekken met de camper. Telkens ontdek je nieuwe plekjes. We eten macaroni, wassen af en lopen op het landgoed nog even langs de Maas. Nu zitten we in de camper koffie te drinken. Morgen een wandeling of fietstocht in de omgeving.

Landgoedcamping Geijsteren, 2 personen, electrisch, warm water 16,20 Euro
Camping aan de Maas, plaatsen in Nissen

dinsdag 3 mei 2011

Het was vanochtend nog koud toen we opstonden. We hebben in de camper ontbeten met de kachel aan. Na het ontbijt vertrokken naar Venray. We willen de oude NS wandeling Venray - Vierlingbeek wandelen. Het wordt echter een stuk Pieterpad vanwege ontbrekende markeringen. Onderweg komen we meerdere aspergevelden tegen en drinken we koffie op een terras in Smakt. De route gaat deels door mooie bossen en we passeren verschillende kapelletjes. Rond 1700 was hier een bedevaartsroute. Om half drie gaan we met de trein terug van Vierlingbeek naar Venray. Hierna zoeken we in Kevelaer de camperplek op. Het is heerlijk warm en we genieten tot na het eten van de avondzon. Nu, 9 uur, zitten we in de camper en worden we langzaam lekker lui. Morgen eerst naar Kevelaer, boodschappen doen en dan fietsen bij de Maasduinen.

Camperplaats : Kevelaer, Reisemobielhaven Sporthotel Schravelsche Heide.
2 personen, electrisch, sanitair 7 Euro. Mooie plek in nabijheid vliegveld Weese..

woensdag 4 mei 2011

De ochtend begon zoals de meeste ochtenden deze week met een zonnig ontbijt met ei. Na een heerlijke warme douche gaan we richting klein Lourdes. Kevelaer is een heus bedevaartsoort met religieuze industrie. We bekijken de stad en drinken koffie op een terras. Hierna gaan we terug naar de camper. We willen terug naar Nederland voor een fietstocht. De tocht leidt ons langs de Hertog Jan brouwerij in Arcen. Ook het kasteel in deze plaats is een bezoek waard. We steken 2 keer met een pontje de Maas over en ook in Nederland hebben we een klein Lourdes, Tienray. Opnieuw is het bijzonder te ervaren dat in Nederland nog veel plekjes zijn die we niet kennen. De nacht brengen we door op de camperplaats Kevelaer - Twisteden net over de grens tussen Duitsland en Nederland. We eten satť, rijst en fruitsalade. De avond gaat met een mooie rode zon ten onder. Morgen vast weer mooi weer.

Camperplaats Kevelaer-Twisteden, 2 personen elec. water 8 Euro
Asfalt met groenstroken gras. Rustige plaats.

donderdag 5 mei 2011

Vannacht ook weer heerlijk geslapen op de camperplaats in de bossen bij Kevelaer. Na het ontbijt vertrekken we naar Nationaal Park de Maasduinen. Een wandeling rond het Reindersmeer wordt ons aangeraden door de mevrouw bij de VVV. De oorspronkelijke afgraving wordt onder beheer aan de natuur teruggegeven en is een prachtig decor voor een wandeling. Na de wandeling rijden we terug naar Duitsland. De camperplaats in Kalkar is zo goed als vol. Bij Schloss Moyland is echter plek genoeg. Na het eten wandelen we nog even rond.Bob zag vanmiddag al 2 reeŽn en vanavond zagen we een ree met jong. Het is 22.30 uur, site bijgewerkt, koffie op en tijd om te gaan slapen.

Camperplaats : Bedburg-Hau, Schloss Moyland - 2 personen service 5 Euro
grote grasstroken, deels met electriciteit

vrijdag 6 mei 2011

De gisteren bestelde broodjes waren vanochtend al bij de camper bezorgd toen we opstonden. Vandaag ontbijten we voor het laatst deze week bij de camper. Gisteren hebben we besloten vandaag in plaats van morgen naar huis terug te gaan. We willen in elk geval even bij Marion op bezoek en zaterdag is er feest bij Cor en Ilse. Vanochtend fietsen we naar Kalkar waar we koffie drinken op een terras. Met een omweg terug naar de camperplaats waar we luchen en ons klaar maken voor de terugreis. Vanavond bij een barbeque horen wat Tom en Jesper deze week hebben beleefd. Morgen terug naar de orde van de dag.