Paasdagen 2014 : Camping "de Kunne", de Lutte

Het paasweekend van 2014, 18 tot en met 21 april, begint vrijdag 18 april met een bezoek aan onze moeders in Hengelo. In de ochtend brengen we met Bob's moeder een bezoek aan woonzorgcentrum "de Wieken". 's Middags bezoeken we Rita's broer Gert samen met haar moeder.Na het avondeten vertrekken we naar de Lutte. Camperplaats Erve velpen is naar ons idee te vol en we kiezen voor camping "de Kunne"in de Lutte. Een goed verzorgd, niet al te groot, natuurkampeerterrein. Deze camping ligt aan de Dinkel en erg dicht tegen het mooie natuurgebied "het Lutterzand" aan.Na een vermoeiende dag genieten we van de avondrust en gaan om 22.30 uur slapen.

Zaterdag 19 april lijkt een mooie dag te worden. De zon schijnt als we opstaan maar we ontbijten nog in de camper. Er staat een stevige oostenwind die het fris maakt.We willen dit weekens een fietstocht en een wandeltocht maken in de omgeving. De weersvoorspelling voor morgen, zondag, laat een hogere temperatuur zien dan die van vandaag. We kiezen om vandaag te gaan wandelen en morgen te gaan fietsen. We fietsen na het ontbijt naar de Lutte en starten bij de kerk de NS wandeling Boerskotten. Vooral het twwede deel van de 17 km lange wandeling voert ons door het prachtige Twentse landschap. Onderweg eten we onze zelf meegebrachte broodjes en aan het einde van de wandeling genieten we op een terras in de Lutte van een drankje. Als we terug zijn bij de camper kunnen we nog een tijd heerlijk in de zon zitten. We eten 's avonds roerbakgroente met saté. De campingeigenaren verassen alle campinggasten met een "paasmandje", een leuk gebaar! Na de koffie en wat puzzelen en lezen genieten we van een rustige nacht.
Zondagmorgen 20 april, eerste paasdag, ontbijten we in de zon. We vertrekken rond 10.30 uur op de fiets om vanaf het Lutterzand de Gildehaus - Dinkelroute te volgen. Deze route is zo'n veertig kilometer lang. De route doet de plaatsen de Lutte, Losser en Gildehaus aan. Het weer is prachtig, wel nog steeds een stevige wind. We wandelen onderweg even door het Arboretum bij de Lutte en drinken in Losser een kop koffie op een zonnig terras. Voor we het dorp Gildehaus bereiken beklimmen we de Múhlenberg. Hier hebben we op een mooie plek met uitzicht over het dal onze broodjes gegeten. In Gildehaus is een nog in bedrijf zijnde steengroeve waar de Bentheimer zandsteen wordt gewonnen. Een geologisch openluchtmuseum gaan we voorbij en leggen de laatste kilometers van de route door het Lutterzand af voor we weer terug zijn op de camping. Na de thee begint het te bewolken en omdat de voorspelling voor morgen ook niet geweldig is besluiten we naar huis te vertrekken. Het waren heerlijke dagen. Vrijdag 25 april vertrekken we opnieuw voor een kleine 2 weken meivakantie.